Monday, January 25, 2010

EKONOMI SC lantik pentadbir urus pengembalian wang pelabur Swisscash (26/1/10)

SURUHANJAYA Sekuriti (SC) semalam melantik PricewaterhouseCoopers Advisory Services Sdn Bhd sebagai pentadbir untuk menguruskan proses pengem-balian kepada pelabur yang layak dalam skim penipuan pelaburan internet Swisscash.

Pentadbir itu, dalam minggu ini, akan mengeluarkan notis meminta mereka yang ingin membuat tuntutan supaya mengemukakan tuntutan masing-masing serta memberikan format terperinci dan maklumat mengenai dokumen sokongan yang diperlukan.

SC dalam satu kenyataan semalam, berkata notis berkenaan akan dipaparkan di laman web pentadbir serta dalam akhbar Berita Harian, Malaysia Nanban, New Straits Times, The Borneo Post, The Star, Sin Chew Daily dan Utusan Malaysia.



Sebaik saja notis umum itu dikeluarkan oleh pentadbir, semua komunikasi berhubung dengan proses pengembalian itu mestilah dibuat

terus kepada pentadbir dan bukan kepada SC, tambahnya.

SC berkata, pentadbir akan menilai serta menyemak tuntutan yang diterima dan seterusnya akan membuat cadangan kepada suruhanjaya itu mengenai kriteria kelayakan yang sepatutnya bagi pembayaran.

SC kemudian akan mengemukakan kriteria berkenaan kepada Mahkamah Tinggi bagi mendapatkan kelulusan, katanya.

No comments:

Post a Comment