Tuesday, March 16, 2010

Kedai jual ubat seks diserbu

JOHOR BAHRU 16 Mac 2010 - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) negeri menyerbu sebuah kedai menjual ubat perangsang dan gajet seks di Jalan Wong Ah Fook di sini hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Supritendan Zainal Baharom berkata, serbuan pukul 4 petang bersama itu dijalankan bersama Jabatan Kesihatan dan Farmasi negeri selepas pihaknya menerima aduan orang awam.

Menurutnya, turut dirampas adalah ratusan pil perangsang seks disyaki tiruan yang membabitkan jumlah rampasan keseluruhan bernilai hampir RM100,000.

"Gajet seks yang dirampas itu akan dirujuk kepada pihak KPDNKK bagi tindakan selanjutnya sama ada ia boleh dijual ataupun tidak.

"Sementara pil-pil perangsang seks tiruan yang dirampas akan dibawa ke Jabatan Kimia untuk tindakan lanjut," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Zainal berkata, tiga lelaki berusia 20-an yang dipercayai pekerja kedai terbabit turut ditahan bagi membantu siasatan.

Katanya, pihaknya menyiasat kes berkaitan pil-pil perangsang seks di bawah Akta Dadah Berbahaya 1952 dan juga Akta Racun 1952.

Menurutnya, antara barangan yang dijual adalah alat getar, kondom bergerigi, cincin berbulu ayam dan cecair pelincir aroma lemon dipercayai diseludup dari Taiwan, China dan Indonesia.

No comments:

Post a Comment