Thursday, May 27, 2010

AJK Presma dipersoal

2010/05/28
KUALA LUMPUR: Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) berisiko dibatalkan pendaftarannya kerana tiga ahli jawatankuasa persatuan itu didakwa bukan warga negara Malaysia.

Seorang ahlinya, Kamarul Jaman Seenimohideen, mendakwa Jabatan Pendafta- ran Pertubuhan Malaysia (JPPM) akan bertindak membatalkan pendaftaran Presma sekiranya persatuan itu tidak memberikan sebab memuaskan berhubung perkara itu kepada Pendaftar Pertubuhan sehingga 18 Jun ini. Dakwanya, jawatan itu dipegang tanpa kebenaran Pendaftar Pertubuhan.
Kamarul Jaman mendakwa, JPPM sudah mengeluarkan surat kepada setiausaha persatuan namun sehingga kini masih tiada jawapan dikeluarkan.

“Sebelum membuat aduan kepada JPPM, saya terlebih dulu menghantar surat kepada Presma tapi masih tidak menunjukkan sebarang perubahan, jadi untuk mengelak masalah kemudian hari saya terpaksa membangkitkan perkara ini,” katanya ketika hadir ke Balai Berita semalam.

“Sekiranya hal ini tidak diselesaikan dengan segera kemungkinan pendaftaran Presma akan dibatalkan sekali gus menyebabkan kebajikan ahli persatuan terabai kerana kami tidak lagi mempunyai saluran untuk bersuara.
“Saya bimbang sekiranya perkara ini disembunyikan dari pengetahuan ahli ia akan memberi kesan buruk kepada persatuan dan juga di kalangan ahli,” dakwanya yang hadir ke Balai Berita semalam.

Sehubungan itu, beliau berharap Pengerusi Presma serta ahli tertinggi persatuan memandang serius masalah itu dengan memaklumkan kepada ahli supaya perbincangan dapat dilakukan seterusnya menyelesaikan hal itu bersama

No comments:

Post a Comment