Thursday, December 16, 2010

Waspada RM100 palsu: Polis

2010/12/16
TAWAU: Masyarakat di sini, khususnya peniaga, diingatkan supaya berwaspada ketika menerima wang kertas RM100 berikutan kes pengedaran wang kertas RM100 palsu di Kem Luasong, kira-kira 120 kilometer, dari sini, Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Tawau, ACP Ibrahim Chin, berkata kegiatan itu terbongkar apabila seorang peniaga pasar minggu di Kem Luasong membuat laporan polis semalam setelah menyedari 10 keping wang kertas RM100 yang diperoleh hasil daripada jualannya adalah palsu. Beliau berkata, peniaga berkenaan hanya menyedari mengenai wang palsu itu selepas dimaklumkan oleh pihak bank ketika hendak memasukkan wang berkenaan di sebuah bank di sini semalam. Katanya, polis akan menjalankan siasatan berhubung kejadian itu untuk mengesan pihak yang bertanggungjawab.

Mengulas perkembangan siasatan pembunuhan Dr Lim Tow Kiat,49, seorang doktor klinik swasta yang ditemui mati di rumahnya pada 8 Disember lalu dan dipercayai dibunuh oleh orang yang dikenalinya, Ibrahim berkata suspek sudah dikenal pasti.

“Semalam kita menahan tiga lelaki dan seorang wanita dipercayai dapat membantu menyelesaikan siasatan kes pembunuhan tersebut,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ibrahim meminta masyarakat supaya tidak panik dengan kes pembunuhan doktor yang berasal dari Johor itu kerana kes tersebut dianggap kes peribadi antara mangsa dan suspek. -

No comments:

Post a Comment