Thursday, October 28, 2010

Lelaki menyamar polis tipu kontraktor dicekup di Tawau

2010/10/28
TAWAU: Seorang lelaki yang menyamar sebagai pegawai polis ditahan di sini semalam, selepas memperdaya seorang kontraktor pada Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Tawau, Asisten Komisioner Ibrahim Chin, berkata lelaki berusia 35 tahun itu yang bekerja di sebuah syarikat swasta ditahan kira-kira jam 11.30 pagi hasil laporan polis yang dibuat oleh kontraktor tersebut. "Lelaki itu yang mengenali kontraktor berkenaan menerusi seorang kawan memperkenalkan dirinya sebagai pegawai kanan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah. "Dia kemudian menjanjikan kontrak kerajaan kepada kontraktor tersebut dengan syarat kontraktor itu membayar imbuhan sebanyak RM1,500 kepadanya," kata beliau kepada pemberita, di sini hari ini.

Katanya, kontraktor itu yang percaya dengan helah lelaki tersebut telah memberi wang pendahuluan sebanyak RM1,000, namun berasa curiga apabila lelaki berkenaan tidak dapat dihubungi sejak pertemuan mereka lalu membuat laporan polis.

Hasil siasatan, lelaki tersebut berjaya ditahan dan pemeriksaan mendapati dia juga positif dadah jenis syabu, kata beliau. -

No comments:

Post a Comment