Monday, March 14, 2011

LHDN nafi e-mel bayaran balik cukai

LHDN nafi e-mel bayaran balik cukai


2011/03/15
KUALA LUMPUR: Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menafikan ia mengeluarkan emel kepada pembayar cukai yang menyatakan mereka layak diberikan bayaran balik sebanyak RM700.

LHDN dalam satu kenyataan semalam berkata, emel itu adalah palsu dan aktiviti mencuri maklumat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab untuk menipu pembayar cukai. Orang ramai yang menerima e-mel (HASIL ) yang meminta mereka klik kepada http://62.23.69.2/hasil.gov.my/index.php.htm dan mengarahkan pembayar cukai memberikan butiran diri dan nombor bank mereka, supaya tidak membukanya. “Orang ramai yang menerima emel itu dinasihatkan supaya tidak membukanya selain menghapuskan, " katanya.

Menurut LHDN, aktiviti itu dikesan bermula semalam dan laman itu sudah dipintas dan ditutup. Ia percubaan ketiga untuk menipu pembayar cukai.

Setiap data dan maklumat pembayar cukai dijamin selamat dalam simpanan LHDN dan sebarang pertanyaan dan kemusykilan berkaitan perkara itu,

Orang ramai boleh merujuk kepada Pusat Khidmat Pelanggan LHDN di talian 1-300-88-3010 atau melalui emel callcentre@hasil.gov.my. – BERNAMA

No comments:

Post a Comment