Tuesday, April 6, 2010

Wanita disyaki jual besi curi ditahan

RANAU 6 April 2010 - Seorang wanita berusia 38 tahun ditahan polis kerana disyaki terlibat membeli dan menjual besi curi bernilai RM200,000 di sebuah kedai barangan terpakai di sini semalam.

Ketua Polis daerah, Deputi Supritendan Suhaimi Hashim berkata, polis percaya besi yang dijual itu dicuri dari tapak pembinaan di persimpangan Narambai pada Jumaat lalu.

"Polis sedang memburu suami wanita berkenaan berusia lingkungan 40-an yang kini dipercayai berada di Kuala Lumpur," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Suhaimi berkata, maklumat daripada suami wanita berkenaan penting bagi membantu polis mengesan suspek yang mencuri besi dari tapak pembinaan itu.

Katanya, siasatan awal mendapati, suspek dipercayai mengunakan sebuah van untuk mengangkat besi-besi berkenaan, sebelum dijual kepada suami wanita berkenaan.

Beliau menambah, pasangan itu akan disiasat di bawah Seksyen 411 Kanun Keseksaan kerana membeli barang curi.

Sementara itu, Suhaimi menasihatkan peniaga di sini supaya berhati-hati ketika membeli barangan terpakai kerana dikhuatiri barang curi.

"Memiliki barangan curi merupakan satu kesalahan dan tindakan undang-undang boleh diambil ke atas mereka yang memiliki dan menyimpan barangan berkenaan," katanya.

No comments:

Post a Comment