Tuesday, September 20, 2011

Polis tahan dua lelaki disyaki curi kabel RM1j

2011/09/21
KLANG: Polis menahan dua lelaki yang dipercayai terbabit mencuri kabel bernilai hampir RM1 juta dalam serbuan di sebuah stor barang lusuh di Jalan Sungai Jati, di sini, semalam.

Kedua-dua suspek yang berumur 20-an dan 40-an itu ditahan ketika sedang meleraikan kabel curi di premis berkenaan.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Klang, Deputi Superintendan Nik Ros Azhan Nik Abdul Hamid, berkata serbuan pada jam 10.30 pagi itu hasil maklumat yang diperoleh daripada pasukan Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ) Balai Polis Klang.
"Kita menjalankan intipan selama seminggu dan mendapati premis terbabit menyimpan pelbagai jenis kabel curi antaranya milik Telekom Malaysia (TM) dan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

"Pihak TM dan TNB juga sudah mengesahkan kabel curi berkenaan milik mereka ketika dipanggil untuk membuat pengesahan di lokasi serbuan," katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Beliau berkata, kabel berkenaan dipercayai dicuri di sekitar Klang dan polis turut menyita tiga lori dan bangunan premis berkenaan.

“Siasatan awal mendapati kedua-dua suspek tiada rekod lampau dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan dan Seksyen 6 (1) (c) Akta Barang Lusuh 1947,” katanya.

No comments:

Post a Comment